חוק איסור ייעוץ מס אמריקאי-FATCA, יש לנהוג בהתאם

Нет комментариев

חוק  איסור ייעוץ מס אמריקאי-FATCA, יש לנהוג בהתאם .

רקע- חוק ה- FATCA

במרץ 2010 העביר הקונגרס האמריקאי את חוק ה-Foreign Account Tax Compliance Act  (FATCA)

מטרת החוק: לצמצם את תופעת העלמות המס של אזרחים ותושבים אמריקאים
ישנו חשש כי אמריקאים רבים מנצלים את חוקי המס הקיימים כיום בכדי להימנע מתשלום מס, לדוג’ פתיחת פוליסה בסט אישי עם הפקדות חד פעמיות.

 

תקנות  FATCA חלות  על מוצרי ביטוח בעלי ערך חיסכון. הסיבה לכך היא שרשות המס האמריקאית חוששת כי אם לא תחול חובת דיווח בגין מוצרים אלו, רבים מהמשקיעים בבנקים יעבירו את כספיהם לחברות הביטוח על מנת להימנע מדיווח.

משמעות החוק:
חוק ה – FATCA מחייב ניכוי מס במקור של 30% על כל מוסד פיננסי זר (FFI) המקבל תשלומים מארה”ב, אלא אם כן המוסד הפיננסי חותם על הסכם עם מס הכנסה בארה”ב (ה- IRS) לפיו הוא מסכים לבצע מספר פעולות לרבות דיווח לרשות המיסים האמריקאית על אמריקאים או על בעלי אינדיקציות של אמריקאים אשר מסרבים להבהיר את מעמדם (להלן “סרבנים”).
כל חברת ביטוח תידרש להצהיר שלא סיעה ולא תסייע לאמריקאים להתחמק מה-FATCA רטרואקטיבית מ- 8/2011.

לסיכום:
החוק יחול רק על מוצרי פרט שהופקו לאחר 1.7.2014 וכן על מקבלי קצבה מכל סוגי הפוליסות, כאשר הקצבה מתחילה להיות משולמת החל מ- 1.7.2014, אף אם המוצרים הופקו לפני יולי 2014.

הנחיה

בהתאם לאמור לעיל:

  1. חל איסור על כל מנהלי, עובדי וסוכני החברה לסייע למבוטחים ולבעלי פוליסות (או חשבונות אחרים) לחמוק מיישום הוראות ה- FATCA, ובכלל זה לחמוק מזיהוי פוליסות/חשבונות כשייכים לאמריקאיים וממתן דיווחים שוטפים כאמור לרשויות המס האמריקאיות או הישראליות.
  2. חל איסור על מנהלי, עובדי וסוכני החברה לתת ייעוץ כלשהו, בין פורמאלי ובין בלתי פורמאלי, בין בכתב ובין בעל-פה, בנוגע למיסוי בארה”ב בכלל ו- FATCA בפרט. במקרה של שאלות בתחום זה יש להפנות את המבוטחים/בעלי הפוליסה ליועצי המס שלהם.

Свежие записи