יאיר לפיד לאפשר לחוסכים בקופות גמל שבחשבונותיהם עד 7,000 ₪ למשוך

Нет комментариев

מדינת ישראל משרד האוצר דוברות והסברה

 פטור ממס על משיכות עד 70000

כ״ד באדר א’ התשע״ד 24 בפברואר 2014 דב. 2014-253

הודעה לעיתונות

אושרה הצעת שר האוצר לאפשר לחוסכים .בקופות הגמל למשוך עד

7,000 ₪ בפטור ממם

בקופות הגמל קיימים קרוב לשלושה מיליון חשבונות ישנים עם יתרות נמוכות שאינם פעילים עוד המהווים כ־20/0 מסך הכספים המנוהלים בקופות הגמל

הצעת שר האוצר, יאיר לפיד לאפשר לחוסכים בקופות גמל שבחשבונותיהם עד 7,000 ₪ למשוך את כספם בפטור ממס, אושרה היום בוועדת העבודה,הרווחה והבריאות של הכנסת. לקראת סוף חודש מארם, קופות הגמל יודיעו לחוסכים אודות הזכות למשוך את כספם והוראות לביצוע המשיכה.

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר יזם את הוראת השעה במטרה לאפשר לציבור החוסכים משיכת כספים בפטור ממם, לייעל את מערכת החיסכון הפנםיונ׳ ולמנוע סבסוד צולב בין חוסכים. ועדת הכספים בראשות ח״כ ניסן םלומינסקי אישרה בספטמבר 2013 תקנות המאפשרות את משיכת הכספים שנצברו בחשבונות עד שנת 2007. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראש1ת ח״כ חיים כ׳ן, השלימה את האפשרות למשיכת הכספים מחשבונות שבהם נצברו כספים עד שנת 2011.

בקופות גמל קיימים קרוב לשלושה מיליון חשבונות ישנים עם יתרות נמוכות שאינם פעילים עוד. חשבונות אלה מהווים מעל 400/0 מסך החשבונות בקופות הגמל, לעומת כ-0/ט2 מסך הכספים המנוהלים בקופות הגמל.

שר האוצר, יאיר לפיד: “זו בשורה שתאפשר לחוסכים לקבל את כספם באופן מ״ד׳ ללא תשלום מס. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כד־ להקל על מעמד הביניים הישראלי”.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: “מדובר בנדבך נוסף לייעול מערכת החיסכון הפנסיוני שייטיב עם החוסכים”.

Свежие записи