למה אנחנו רוצים לחסוך באמצעות תיקון 190?

Нет комментариев

שווה להקדיש 10 דקות  לעיון בחומר המפורט הזה שהכין ניסן סרויה, מנהל הפיננסים של מגדל

ניסן מציג בצורה הכי פשוטה וברורה שיש את ההזדמנות שיש בתיקון 190 לטובת הגדלת הפעילות פיננסים במשרדכם.

מוצר פיננסי הכי חם בשוק, בעיקר עכשיו, בעולם של תשואות נמוכות, ערך מוסף אמיתי ללקוחות בהטבת המס שהם מקבלים וסיבה אמתית ונכונה להביא את הכסף למוצר הזה.

מעכשיו ,יש לנו טפסים מובנים לטובת המוצר.

 

למה אנחנו רוצים לחסוך באמצעות תיקון 190

 

תיקון 190 פרץ לחיינו בשנת 2012 כתיקון לפקודת מס הכנסה. בתוך מערבולת שלשינויים והגדרות חדשות הסתתרה לה הטבת מס ייחודית שמשנה את פני המשחק.

לקח לשוק זמן לקלוט את היתרון והחל משנת 2014 ועד היום החל פרץ גיוסים אדיר לקופות גמל (כן… כן.. אותם קופות גמל שכבר כולם הספידו ) של 1.7 מיליארד שקל .

 

בתקופה שבה אף אחד לא יודע מה יהיה מחר בשוק ההון (מי שאומר שהוא יודע משקר) , נולד לו אפיק השקעה חדש שבאופן מובנה מייצר יתרון על פני כל אפיק השקעה אחר.

אז על מה כל ההתלהבות ואיך גם אתם יכולים  לקפוץ על הרכבת הדוהרת הזאת, אז הנה הם:

 

כל הסיבות למה אנחנו רוצים לחסוך באמצעות תיקון 190

 

  1. לחיות על הברוטו:

תיקון 190 מנוהל באמצעות קופת גמל או פוליסת מגדלור . למכשירי השקעה אלו יש יתרון אדיר על פני מכשירים אחרים כדוגמת ניהול תיקים, קרנות נאמנות או השקעה ישירה והיא קשורה

לעובדה שיש להם פטור מניכוי מס במקור. כלומר כל פעולה שהם יעשו בשוק בין אם ימכרו נייר ערך, יקבלו קופון או דיבידנד הם לא משלמים מס. מנגד מכשירים שונים מנכים את המס בכל פעולה.

ניקח דוגמא להמחשה: מנהל תיקים מכר נייר ערך עם רווח של 1000 ₪ בכדי לרכוש נייר ערך אחר, במקרה זה עם המכירה נאלץ לשלם מנהל התיק 25% רווח הון שהם 250 ₪ ונותר בידו 750 ₪ לרכישה נוספת.

מנהל קופת גמל מכר נייר ערך עם רווח של 1000 ₪ בכדי לרכוש נייר ערך אחר, לא משלם מס במקור ולכן יש בידיו יותר כסף לרכוש את נייר הערך החדש. אותו המקרה גם לגבי קבלת דיבידנד או קופון של אג”ח.

משמעות הדבר מנהל קופת גמל משקיע תמיד את הברוטו ומנהל התיקים משקיע את הנטו.

 

חשוב לציין כי אנו מדברים על ניכוי מס במקור ולא על פטור ממס. כלומר גם בתיקון 190 יש תשלום מס אך את המס נשלם רק בפדיון (אם כי גם כאן יש יתרון גדול שיפורט בהמשך) אז אם זה המצב? איפה כאן היתרון אתם שואלים?

היתרון הוא בריבית דריבית. בעוד בניהול תיקים או השקעה ישירה המשקיע נהנה מריבית דריבית על הנטו בקופת גמל הוא משיג ריבית דריבית על הברוטו – המשמעות יותר רווח בהגדרה.

 

  1. כל האופציות נשארות פתוחות:

ההטבה עליה אנחנו מדברים באמצעות תיקון 190 עוסקת למעשה בקצבה המוכרת , כלומר אותה קצבה שבגינה החוסך לא קיבל הטבת מס בעת ההפקדה. קצבה מוכרת יכולה להיווצר בכמה וכמה דרכים אך לעניין שלנו

הקצבה המוכרת מושגת ע”י הפקדת סכום חד פעמי לקופת גמל מעבר לתקרה של כ 35,000 ₪ בשנה (זהו סכום הפקדה עליו ניתן לקבל הטבת מס – קצבה מזכה). כלומר אם חוסך מפקיד באמצעות תיקון 190 סכום של מיליון שקל.

35,000 ₪ יצבעו כקצבה מזכה אך ברור לכל שיתרת 965,000 ₪ הם קצבה מוכרת . אם החוסך הפקיד במהלך השנה הפקדות נוספות לפנסיה במקום אחר אז באמצעות פקיד השומה גם ה 35,000 ₪ יחשבו כקצבה מוכרת.

 

אז מה זה בדיוק נותן לנו?

קצבה מוכרת ניתן לעשות איתה אחד משני דברים ברגע שעברנו את גיל 60. הראשון הוא להוון את הקצבה, כלומר למשוך את הכסף באופן הוני. במקרה כזה נשלם מס מופחת של 15% נומינלי בלבד מהרווח שצברנו בכל התקופה.

וזאת לעומת מס של 25% (מרווח ריאלי) שהיינו משלמים בקרנות נאמנות או פוליסות חיסכון. כלומר לא רק שנהנינו במהלך תקופת ההשקעה מהברוטו (כמפורט ביתרון הקודם) בעת הפדיון אנחנו משלמים הרבה פחות מס. (יתרון בסביבת אינפלציה נמוכה).

את האופציה של ההיוון נוכל לבצע רק אם נוכיח כי יש לנו הסדר פנסיוני אחר שנותן לנו קצבה מינימלית של כ 4500 ₪ לחודש. אם אין ברשותנו קצבה כזאת אז לא נוכל להוון את כל הסכום.

 

האופציה השנייה שלנו היא להפוך את היתרה שצברנו לקצבה, במקרה שכזה נקבל פטור מלא ממס רווח הון, כלומר לא רק שנהנינו במהלך תקופת ההשקעה מהברוטו וצברנו יותר כסף (כמפורט ביתרון הקודם) אם נבחר להפוך את הכסף לקצבה

לא נשלם מס בכלל.

 

  1. כדי להשאיר יותר כסף למשפחה:

יתרון נוסף שקיים בתיקון 190 קשור לעניין ירושה. אם חס וחלילה נפטר החוסך לפני גיל 75 יכולים המוטבים שלו לקבל את הכסף שנצבר פטור ממס. הלך לעולמו לאחר גיל 75, רשאים לפדות את כספי החיסכון ולשלם 15% מס רווחי הון.

לחלופין, יכולים המוטבים לקבל קצבה מכספי התיק ופטור מלא ממס. יש לשים לב כי מדובר על מוטבים ולא על יורשים חוקיים בהכרח, כך שסבא טוב יכול לבחור למנות את הנכדים שלו כמוטבים ולא בהכרח את ילדיו.

 

 

  1. כדי ליהנות מתיק נכסים מגוון יותר:

עד כה עסקנו בעיקר בהיבטים הטכניים של ההטבה, כעת נעסוק ביתרון נוסף של ניהול ההשקעות באמצעות קופת הגמל (או מגדלור). בניגוד לניהול תיקים, קרנות נאמנות או ניהול ישיר אשר עוסקים רק בניהול של נכסים סחירים בבורסה

(מניות, אג”ח וכ”ו ) ניהול השקעות בקופות הגמל הינו מגוון הרבה יותר וכולל גם נכסים בלתי סחירים כגון נדל”ן, קרנות גידור ופרייווט אקווטי. נכסים בלתי סחירים אלו מהווים גיוון נוסף לניהול הכסף המסורתי.

 

 

אז למי מהלקוחות שלך זה יכול להתאים?

 

  • לקוחות שמתקרבים או עברו את גיל 60 – בתיקון 190 ניתן למשוך את הכסף רק אחרי גיל 60. על כן למרות שכל אחד יכול להפקיד לקופת גמל – לא בטוח שיתאים לאדם בן 40 לרתק את ההון שלו ל 20 שנה מהיום.

                                                       אז אם יש לכם לקוח שמתקרב לגיל 60 (נניח מגיל 55 בערך) או כזה שכבר עבר את גיל 60 ויש לו הון פנוי להשקעה – הוא הלקוח הקלאסי שאתם מחפשים.

  • לקוחות שיש להם כבר הסדר פנסיוני ראוי –  על מנת שהחוסך יוכל ליהנות מהיוון הכסף (למשוך את הכסף באופן הוני) עליו להוכיח כי יש ברשותו הסדר פנסיה מינימלי של כ 4500 ₪ בחודש , במידה ואין ברשותו לא יוכל להון את מלוא הסכום.

כמובן שניתן במקרה שללקוח שלך יש סכום גדול אך אין ברשותו פנסיה מינימום לפתוח 2 פוליסות האחת לטובת קצבה מינימלית והשנייה לטובת היוון.

 

מה צריך לעשות בפועל?

  • במקרה של הפקדה לפוליסת מגדלור – טופס 299 – מצ”ב
  • במקרה של הפקדה לקופת גמל – טופס 174 – מצ”ב

 

Свежие записи