סיכום עיקרי החוזר

Нет комментариев

להלן החוזר האחרון אשר תוכנו הוא הקובע לעניין השינויים הצפויים בתחום הבריאות,
לאור האמור לא נותר לי אלא להדגיש לעומק את נושא רכישת פוליסת ביטוח בריאות מקיפה טרם מועד זה.
להלן סיכום עיקרי החוזר:

  1. אחת לשנתיים בתאריך ה- 1.6 תחודש פוליסת בריאות פרט לתקופה של שנתיים נוספות ברצף ביטוחי לכלל המבוטחים, בין אם בתנאים זהים או שונים. ככל ונדרש המבטח לשנות תנאים, ניתן לחדש את הפוליסה בתנאים הישנים במועד החידוש אך מובהר כי עד שלא יעודכנו התנאים למבוטחים קיימים אין לשווק פוליסה עם התנאים העדכניים למצטרפים חדשים- העניין יובהר כחלק מתנאי הפוליסה.
    
  2. לא תחודש פוליסה אוטומטית במקרים הבאים: בפוליסה לביטוח מפני מחלות קשות, בה נקבע גיל ביטוח מירבי - אם המבוטח הגיע לגיל הביטוח המירבי שנקבע או אם המבוטח מיצה את כל תגמולי הביטוח שהוא זכאי להם על פי הפוליסה, בכתב שירות - אם נקבעו בו הוראות מפורשות לעניין אי חידוש, פוליסה ששווקה על פי תכנית שהמפקח אישר לגביה מראש ובכתב כי לא תחודש אוטומטית- העניין יובהר כחלק מתנאי הפוליסה.
    
  3. נדרשת הסכמת מבוטח לחידוש במקרה הבא: אם חלה עלייה בדמי הביטוח החודשיים (או הפחתה בכיסוי כתחליף להתייקרות), בתקופת הביטוח הבאה לעומת הקודמת של יותר מ- 10 שקלים חדשים או יותר מ- 20 אחוזים מדמי הביטוח לפי הגבוה מבניהם. (במקרה של חבילת תכניות ביטוח נדרש לבחון זאת לגבי כל תכנית בנפרד). עליה בדמי הביטוח לא כוללת הצמדה, מעבר בין קבוצות גיל או סיום הנחה לתקופה קצובה.
    

    חריגים למצב זה הינם אם המבוטח הגיש במהלך תקופת הביטוח, הנוכחית או זו שקדמה לה, תביעה למימוש זכויות לפי תנאי הפוליסה, אם המבוטח הצטרף לראשונה בתקופה של 120 ימים לפני מועד החידוש וקיבל במועד זה פירוט על השינוי הצפוי בדמי הביטוח ובכיסוי ונתן הסכמתו לכך או אם המפקח קבע מראש ובכתב לגבי שינוי מסוים שלא נדרשת הסכמת המבוטח לשינוי זה- העניין יובהר כחלק מתנאי הפוליסה.

  4. ככל ובוצע חידוש אוטומטי ובתקופה של 60 יום לאחר החידוש הודיע מבוטח על ביטול, תבוטל לגביו הפוליסה ויושבו לו דמי ביטוח שנגבו ככל שנגבו, למעט אם בתקופה זו הגיש תביעה על אירוע ביטוחי שחל בתקופה זו- העניין יובהר כחלק מתנאי הפוליסה.
    
  5. חובת מסירת הודעה כתובה ראשונה למבוטח, לפחות 60 יום לפני ולא יותר מ-120 יום לפני מועד החידוש, שתכלול את הפרטים המפורטים בחוזר. (מועד החידוש, הודעה על אי שינוי או על שינויים מהותיים צפויים, טבלת דמי הביטוח של המבוטח עבור כל גיל ככל וחלו שינויים). ניתן שלא למסור את תנאי התכנית במועד החידוש ובלבד שיודיעו על  האפשרות לקבל העתק ממסמכי התכנית וכן על האפשרויות של המבוטח לעיין בהם תוך מתן פירוט היכן הדבר ניתן. בכל מקרה נדרש לשלוח במועד החידוש את דף פרטי הביטוח ואת טופס הגילוי הנאות- ההודעה הראשונה יכולה להישלח במסגרת הדיווח השנתי למבוטח ובלבד שההודעה תוצג באופן בולט.
    
  6. ככל ונדרשת הסכמת מבוטח לחידוש כאמור בסעיף 3. לעיל- יפורטו בהודעה הראשונה גם הודעה כי נדרש לקבל את הסכמתו של המבוטח כתנאי לחידוש, ציון כי קיימת חשיבות לרצף ביטוחי ופרטים אודות אופן העברת הסכמת המבוטח למבטח לחידוש.
    
  7. ככל שנדרשה הסכמה מפורשת ולא התקבלה עד ל- 45 יום טרם מועד החידוש, תשלח הודעה שניה עם הפרטים בסעיף 6  לעיל  וציון מועד תום תקופת הביטוח ככל ולא תתקבל הסכמת המבוטח. מבטח ימסור את ההודעה השנייה באמצעים אחרים שאינם שליחה בדואר רגיל. לא התקבלה הסכמה לאחר מועד תום תקופת הביטוח, לא תחודש הפוליסה.
    
  8. מבוטח שלא הגיב להודעות ושפנה תוך 60 ימים מהמועד בו הייתה אמורה להתחדש עבורו הפוליסה, יחודש לו הביטוח למפרע תוך שמירה על רצף ביטוחי. קיימים סייגים להנחיה זו לפיהם יוכל המבטח לפעול על מנת למנוע מצבים כאלו.
    
  9. הפניות למבוטחים יתבצעו בצורה שווה לכולם.
    
  10. חובת תיעוד תגובות מבוטחים.

  11. תנאי התכנית ודמי הביטוח יהיו זהים בין כלל המבוטחים למעט תבחין שנקבע בעת החיתום

  12. חובת פניה למבוטחים תוך 90 יום מיום 1.2.16- כלומר עד ל- 1.5.16, בהצעה לעבור מהפוליסה הקודמת לפוליסה התואמת להוראות חוזר זה, תוך הצגת עיקרי ההבדלים ולפחות לעניין הפרמיה בפוליסה המותאמת לעומת הקודמת בגילו של המבוטח ובגילאים מתקדמים יותר, והשוני בתקופות הביטוח והצגת עיקרי הכיסוי בפוליסה התואמת.
    .

תחילה החל מ- 1.12.2015 למעט לגבי פוליסות ניתוחים שמועד התחילה הוא 1.2.16.
מועד החידוש הראשון לפי החוזר הוא 1.6.18.

Свежие записи